Trainingen

Talent Masters trainingen
Trainingen
In het kader van de professionalisering en persoonlijke ontwikkeling van de tijdelijke en vaste medewerkers verzorgt Talent Masters regelmatig trainingen.
Voordat wij zijn begonnen met het bieden van trainingen, hebben wij gekeken naar de vraag naar kennis en competenties zoals die door het beroepenveld gevraagd worden van onze uitstromende junior ICT medewerkers. De meest gevonden concrete termen die dan worden genoemd zijn ITIL, Office365, Azure, Sharepoint. Indertijd begonnen met trainingen op het gebied van Windows XP en ITIL Foundation v2, zijn we nu bezig met Windows 10 en ITIL4.
Trainingen
Afhankelijk van de situatie en de vraag, bieden wij de volgende trainingen aan onze eigen medewerkers:
MS-900 Office 365 fundamentals
AZ-900 Azure fundamentals
MD-100 Windows 10
MTA- Networking fundamentals
MTA- Security fundamentalsS-900
ITIL Foundation 4
Deze training wordt aangeboden indien er 4 of meer kandidaten zich aanmelden/ dan wel door ons worden ingedeeld in een klasje. Training duurt 3,5 dag inclusief examentraining. Wij trekken meer tijd uit voor de ITIL training dan de meeste aanbieders vanwege het gegeven dat onze doelgroep relatief weinig bedrijfservaring heeft en moeite heeft om de droge theorie aan de praktijk te koppelen.
Junior Support Medewerker
In de afgelopen ruim 12 jaar dat wij trainingen verzorgen aan onze doelgroep van startende ICT-ers, merkten we dat alleen de technische skills niet meer voldoen. Onze relaties hebben behoefte aan medewerkers die niet alleen technisch vaardig zijn maar ook hun softskills hebben ontwikkeld. In de junior support medewerker training behandelen we:
-
Topdesk of vergelijkbaar registratiesysteem
-
Desktop beheer: Windows 10, Office 365
-
Server beheer: Active Directory/Exchange (beperkt tot 1e, 2e lijns werkzaamheden)
-
Communicatieve en sociale vaardigheden (dit doen we onder meer met rollenspellen)
-
Cloud Computing
-
ITIL4, kennis van de processen vnl binnen de Servicedesk
Iedere module wordt afgesloten met een kort examen en bij het behalen van alle deelexamens geven wij een certificaat met cijferlijst uit. Hiermee bereiken we:
-
De cursist zich op relevante competenties heeft ontwikkeld
-
Het bedrijf waar de cursist werkt of gaat werken inzicht heeft in relevante competenties van de cursist, dan wel de (toekomstig) eigen werknemer zich daarin verder heeft laten bekwamen om zijn werk beter te kunnen verrichten
Organisatie van de trainingen
Trainingslokaal
Op onze eigen locatie aan de Sisalbaan 13 te Leiderdorp beschikken wij over een cursuslokaal die plek biedt aan een 10 tal cursisten. Het lokaal is voorzien van een beamer/scherm, een grootbeeldscherm en een flipover. Daarnaast biedt het een PC voor iedere cursist en een vergadertafel.
Materiaal
Afhankelijk van de training verzorgen wij het boek/map/reader en ander informatiemateriaal voor de desbetreffende training. Aanvullend hebben wij een groot aantal instructiefilmpjes, e-learning materiaal en (evaluatie)software ter ondersteuning van de cursist.
Faciliteiten
Wij beschikken over een keuken/kantine, waarin we lunchen. Voor de cursisten is er altijd gratis koffie, thee, water en frisdrank beschikbaar. Voor externe cursisten kunnen wij ook lunches verzorgen, en is er volop gratis parkeergelegenheid.
Kwaliteit
De meeste trainingen worden verzorgd door Peter van der Meij, of, indien de training/situatie daar om vraagt, door een ingehuurde trainer die wij goed kennen.Peter heeft 6 jaar ervaring als ICT-docent en aanvullend 7 jaar als ICT Trainer en kent de doelgroep en de materie zeer goed. Iedere training laten we door de cursisten evalueren.
Informatie opvragen
Voor meer informatie of om je aan te melden kun je contact opnemen met Peter van der Meij: peter@talentmaster.nl of per telefoon op 071-34 11 565.